Photobucket

Wednesday, January 1, 2014

Liga Ilmu

Bacalah Untaian kalimah dalam blog ini dengan membaca Bismillah. Kemudian berselawatlah kepada Rasulullah dan berdoa kepada ibu bapa, guru, kaum keluarga, Muslimin dan Muslimat. Semoga kita mendapat redhaNya.


Insha'Allah saya mahu membeli dan membaca buku ini. Saya kongsikan untaian kata-kata mengenai buku ini yang saya petik dari 
FB: 

Buku apakah ini yang telah menggetarkan hati hati yang membacanya, inspirasi bagaimana seorang ibu ayah yang supersibuk di Indonesia, yang 10 orang anaknya menghafal Al-Quran. 

Mereka bukan sahaja hebat dalam menguasai Al-Quran , tetapi mereka sering berprestasi dalam pendidikan.

Jom kita kenal dengan ibu yang mendidik 10 anak yang semuanya menghafal Al-Quran! Sudah pasti ibu ini mempunyai strategi hebatkan?

Inilah sebuah kisah inspiratif dan luar biasa tentang sebuah keluarga supersibuk yang kesepuluh anaknya menjadi bintang Al-Quran.

Buku ini tentu mengajarkan keteladanan bahwa menghafal Quran itu bisa dilakukan oleh siapa pun, termasuk oleh keluarga yang supersibuk sekalipun. Faktanya sudah sedemikian nyata. Oleh karena itu, sejatinya seluruh keluarga Muslim sudah dapat mulai membiasakan menghafal Alquran sejak sekarang.

Bagaimana cara dan memulainya? Teladani keluarga 10 bersaudara ini melalui buku 10 Bersaudara Bintang Alquran.

:: Berazam untuk menghadami isi buku ini, demi pembentukkan generasi masa hadapan ::

No comments:

Post a Comment